Onze vorige 10

ambulance

Nieuwe Gebruiker
het is een gedoe als ik hier de fotos bekijk. Ik hou zeker wel van uitdagingen. Bomen omzagen voor een kampvuur lukt mij wel. maar dit viewtopic.php?f=8&t=145 krijg ik niet zomaar gedaan.
Ik dat de eene keer de binnenkant wordt aangepakt en de andere keer van buitenaf wordt aangepakt? Wat is het juiste.
van binneuit met de nieuwe latten de vorm overnemen? ik weet/verwacht dat ik bij de 4 beugels aan de buitenzijde om de caravan de manoevreren de bevestigingsbalken aan de binnenkant zal moeten vervangen omdat ze los zitten.
Zo ook bij de deurstijl waar het slot inzit, zit vrij los.
Zijn er nieuwe raamrubbers voor en achter op de rol te koop? Kan ik een kopie van de ruiten laten maken van plexiglas? Deze zijn verweerd/te warm geworden.
hoezo een mal voor de latten? buigen en opelkaar lijmen schroeven werkt niet om de bogen te krijgen in de hoeken?

Genoeg vragen voor deze nieuwe liefhebber.

johan

Nieuwe Gebruiker
hoi

je hebt een mooie caravan gekocht,
was je nu 15 km doorgereden, dan had je even bij mij kunnen kijken.
toen ik onze 12 gekocht had zou ik alleen de vloer vervangen en de buitenkant weer nieuw in de verf zetten,
maar zoals je gezien hebt is het een beetje uit de hand gelopen.

ik zou zeggen maak aan de binnenkant eens wat los, om te kijken waarom de steunen loszitten, ( is het verrot of zit het gewoon los )
maar meestal schrik je van wat je tegenkomt.
in de 4 hoeken heb ik met de latjes de vorm overgenomen van de caravan, en met veel lijm en nieten aan elkaar bevestigd.
met schroeven gaat niet in het dunne hout.
en voor de andere spantjes heb ik mallen gemaakt van karton en dat overgenomen op mdf, en de latjes op de vorm gebogen met lijm en veel lijm klemmen.
en daar na heb ik de latjes strak op lengte gezaagd en in de caravan bevestigd met lijm nieten en hoekstukjes.

aan de buiten kant is het aluminium eenvoudig te verwijderen , maar houd er rekenig mee waar het aluminium aan de onderkant gezet is en aan de bodum plaat geniet, erg slecht is,
aluminium weer terug zetten met sikaflex 221 kit en overmaat spijkertjes. ( in een caravan gaan ongeveer 1200 spijkertje en 14 tubes kit )
en het spijkeren gaat het beste met 2 man, 1 spijkeren en de ander houd aan de binnen kant een vuistje tegen het hout.

raamrubbers kun je krijgen bij ingelse, of bij de lokale caravan boer
plexiglas kan je eenvoudig met een decoupeerzaag op maat zagen.

ambulance

Nieuwe Gebruiker
weer genoeg tips,

Raam kozijn is vrij in het zicht nu. De hoek latten zijn ook aan getast.
Nu het interieur er toch uit is pak ik het ook maar meteen goed aan.

De 16 moeren en schroeven aan onderzijde heb ik los gemaakt. Voor en de voetsteunen ook.
Toch als ik duw aan bovenzijde caravan blijft ie er op zitten. Is dit door de vuiligheid?

meer fotos zie op de site van mij. Heb er gister weer 4 toegevoegd

johan

Nieuwe Gebruiker
jij bent ook lekker bezig.
is het allemaal rot ? of kan je nog wat met dat hout.

toen ik alle bouten doorgeslepen had, zat de opbouw ook nog aan het schassis vast
hij zal door de tectyl nog wel wat vastgeplakt zitten.

ambulance

Nieuwe Gebruiker
ja de tetyl zat er nog vast aan geplakt, maar door het gewicht is het chassis er onderuit gevallen.

gaten heb ik met platen dicht gepopnageld en gekit.

Hout haal ik in de 4 hoeken weg. ja echt rot en kleddernat. latjes worden voor mij gezaagd en straks een keer geplaatst
Mooi werk, gewoon aan beginnen. Al doende leert men en goed kijken wat handig is.

zie foto's hier op mijn site.
voor een BLOG zie hyves www.robvanmaasakkers.hyves.nl