Bijna doodervaring

Alpenraam

Nieuwe Gebruiker
Medio 2008 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en onze 34 LSR achter mijn Volkswagen Samba geknoopt. Nu moet je weten dat mijn Samba uit 1966 op een sterkere motor na geheel origineel was. Dat wegrijden.... dat ging nog wel, absoluut geen recordtijden bij Luik maar toch. Maar dat remmen, met een niet werkende Linde op onze oude dame....... Na 30 combinatie lengtes stonden we stil.... en dat bij 60 km/u. We hebben toch maar besloten om de Samba ingrijpend te veranderen en onze dame te voorzien van een werkende rem. De Samba is inmiddels klaar (zie http://www.kaagkevers.nl) en de planning voor onze oude dame is voor het voorjaar een nieuwe kleur band (volkswagen titainrot) en de deur renoveren.

cxfanatic

Nieuwe Gebruiker
Hetgeen bewijst dat het geen kwaad kan om een 'nieuwe' combinatie eerst eens dicht bij huis uit te proberen. Gelukkig maar dat dit goed is afgelopen.

zomerbloempje

Nieuwe Gebruiker
Deze samba?

Lijkt me een super combi
maar dan lijkt je bus wel klein met die SMV er achter of niet?

Wij hebben T2's en die zijn wat beter utgerust qua remmen ed
en hebben al een hoger eigen gewicht.
Ik moet zeggen dat ik me nog niet onveilig heb gevoeld zonder remmen op de 12 :oops:

cxfanatic

Nieuwe Gebruiker
Mooi ding, zeg! Ik heb begrepen dat die Samba's voor vreselijk veel geld van de hand gaan. Laatst hoorde ik dat er ergens een te koop stond voor vijftig mille...