alternatieve hor ;-)

Hierbij een plaatje van een alternatieve hor 35 ct bij de action. Echte horren moet ik nog maken.....
daarnaast een impressie van onze plek in frankrijk. Spot de SMV tussen de was en drogende handdoeken....

groeten Pepijn.

M. Kruit

Nieuwe Gebruiker
Even een heel andere vraag, wat heb je daar precies voor een luifel aan?

zomerbloempje

Nieuwe Gebruiker
Is een karsten voortent zonder voorwand erin geritst

Ideaal tentje!
De beugeltjes voor de stokken zitten niet op de caravan
en de insteekhoezen nog niet in de de tent(najaarswerkje) dus hangt ie nu "wat" door.

On-topic: leuk horretje :lol:
Wel een vrolijk alternatief zo :mrgreen:

Klopt het is een Karsten voortent. Deze ooit op Marktplaats gekocht maar die paste helaas slecht. Hij was wat te groot. Ik ben toen met de caravan en voortent naar Karsten tentfabriek gereden in Noordholland en daar hebben ze hem aangepast zodat hij precies past. Kostte niet eens zoveel viel mij mee ik dacht iets van 150 euro of zo.

Ik ben vandaag naar de xenos geweest en heb daar horren gekocht met een elastiekje na een tip hier op het forum. Ze passen prima. Zijn voor onze caravan iets aan de grote kant omdat onze ramen kleiner zijn dan die van een 24 en verder.

Mbt voortent nog even. Ik heb voor de bevestiging van de dwarsstokken van die plastic doosjes die je aan een dubbele pees vastmaakt aan de rand van de voortent en deze doosjes rusten met de achterkant op de caravan. Ideaal gewoon zo heb je ook geen haken of gaten in je caravan meer!

groeten Pepijn.

zomerbloempje

Nieuwe Gebruiker
Voor 35 euro maken ze bij karsten de tent zo dat die haakjes niet meer nodig zijn.
Dat doen ze alleen liever vanaf September dus dat gebeurt dan pas.
Goeie smoes om nog een weekendje Noord Holland te doen :mrgreen:

ejonge

Nieuwe Gebruiker
Hallo Pepijn,

Wij hebben een Karsten Voortent gekocht op Marktplaats voor onze 14 LS uit 1970.
Zou je me wat meer kunnen uitleggen over deze plastic doosjes ? Er zitten aan de achterkant van de stokken haken die aan de caravan vastgemaakt moeten worden. Hoe heb jij dat opgelost ? Waar kun je deze doosjes kopen ?

Mvg,
Edzo

Pepijnwk

Nieuwe Gebruiker
volgens mij is dit wat je bedoeld.
http://www.vanderhorn.com/webshop/p127/Fix-on_systeem.html
daarvoor moet je een dubbele tent pees hebben, waar je dit blokje op schuift, de stang haak je dan weer in het blokje, en door het tentdoek te spannen door de stang druk het blokje strak tegen de caravan.
dit is volgens mij overal wel te koop
Klopt, ik heb op sommige stukjes dubbele pees laten aanbrengen en hoef daardoor geen bevestingen aan de caravan te hebben. ze waren niet heel goedkoop weet ik nog maar iets van 25 euro of zo per drie. Het heet fix-on geloof ik die van mij zijn ik dacht van isabella.